A new offensive
Analysis

A new offensive

The Kremlin-funded, English language news channel RT (formerly Russia Today), had an awkward summer, with several resignations over its editorial policies and controversial reporting on the crisis in Ukraine. As it makes a new attempt to win over Western audiences, Andrea Peycheva explores RT’s chequered history. Much has been said about Russia’s media – that … Continue reading

Orbán’s War on Media
Analysis

Orbán’s War on Media

Debates over Hungarian media freedom have flared up again, three years after the controversy of 2011. Hanna Kereszturi analyses the Fidesz government’s fractious relationship with the media. Several issues have been building since the start of this year, indicating heavy-handed government meddling in Hungarian independent media. In January, MSZP and Együtt-PM, two opposition parties, reported … Continue reading